jak na to
eta
cca před dvěma lety sem se seznamil s jednou slečnou bylo to v klidu do tý doby než sem zjistil že v necem lita tak sem se po tom začal trochu pídit a zjistil sem že jede na heroinu tak sem do¨ni nejdřiv hučel což asi neni optimálni stejne to nezabralo a potom sem v podstate musel rezignovat, odmlka nekomuikace přestaval sem veřit tomu že o ni ješte ozve. Potom mi napsala že se vratila z detoxu kterej i podle jejich kamaradu absolvovala pry v pohode tak sem to daly zase nejak tak dohromady ale cca po 14 dnech do toho spadla znova přerušila se mezi náme okamžite jaká koli komunikace padly všechny plany tak nejak se to cely zhroutilo nevim jak ji mam pomoct

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Obávám se, že moc možností nemáte. Pokud Vaše přítelkyně s Vámi přestala komunikovat poté, co jste zjistil, že bere heroin a snažil jste se s ní o tom mluvit a poté s Vámi opět přerušila kontakt když začala znovu brát po návratu z detoxu, tak její zájem o pomoc z Vaší strany není velký. Jestliže absolvovala pouze detox, což znamená týden až deset dní hospitalizace, bez následné léčby, tak je šance na to, že by vydržela abstinovat, velice mizivá. To, že ten detox absolvovala "v pohodě", znamená pravděpodobně, že tam ten týden vydržela, což je chvályhodné, ale v konečném důsledku to k ničemu není. Detox je jen úplně první krok, aby se organismus pročistil od drog a aby se člověk dal trochu do pořádku. To hlavní má následovat potom - nástup do nějaké léčebny nebo terapeutické komunity, kde se člověk naučí dodržovat nějaký režim, převzít zodpovědnost za věci, které souvisí s drogami, vyřešit si své problémy, ustát chutě na drogy a kde si nastaví jiný životní styl - bez toho se mu totiž dlouhodobě abstinovat spíše nepodaří. Myslím, že to prozatím budete muset nechat na ní, ať se s problémy vypořádá sama. Pokud se na Vás obrátí a bude mít o Vaši pomoc zájem, napište, a můžeme zkusit něco vymyslet. Pomocí samozřejmě není myšleno poskytování financí a tahání z průšvihů, ale podpora při rozhodování o léčbě. Zatím přeji hodně štěstí a věřte, že v tuto chvíli by Váš vztah stejně nemohl být perspektivní. Na to je potřeba vzájemná důvěra a odpovědnost obou partnerů...