podezření
Dobrý den, mám 19ti letou dceru a již nějakou dobu mám strach, že bere drogy. - cca 2 měsíce před maturitou odešla ze školy - zhubla asi 8 - 10 kg (na 45 kg) - přestala kamarádit s lidmi (dětmi), které známe a má nové známé - v době kdy přestala chodit do školy celé dny prospala a v noci vyrážela ven - naše domluvy se změnily v hádky (tento stav stále trvá) - nyní pracuje jako brigáník u taxi služby (pouze v noci) - včera nás smskou informoval nějaký její známý, že bere pervitin Ráda bych se zeptala co mám nebo spíše co mohu jako matka dospělého dítěte udělat. Děkuji za radu a pomoc, nevím kam jinam bych se měla obrátit

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, popis chování Vaší dcery opravdu nasvědčuje tomu, že užívá pervitin. Nejspíš není jednoduché si něco takového naplno přiznat a jsem proto ráda, že jste sebrala odvahu a obrátila se na naši poradnu. Vaší dceři je 19 let a je (jak sama píšete) dospělá. Co můžete dělat? Zkuste s dcerou mluvit o tom, jak situaci prožíváte Vy - mluvte s ní o Vašich pocitech a obavách. Neobviňujte ji, nevydírejte ji pláčem ani nereálnými výhružkami. Místo toho se doma pokuste domluvit na pravidlech, za jakých bude Vaše společná domácnost fungovat. Píšete, že se poslední dobou hádáte a tak nejspíš nebude jednoduché udělat si čas na takový rozhovor a k tomu ještě zůstat v klidu. Zkuste si od toho neslibovat nějaké závratné řešení. To, s kým se bude dcera stýkat, jestli bude brát drogy, je její rozhodnutí. A má na něj právo. To jak budete fungovat doma, už ale záleží na vaší vzájemné dohodě. Držím Vám palce. S pozdravem, Gabriela Koryntová.