Léčba drogově závislých.
Dobry den, přítel je drogove zavisly. Chce podstoupit lecbu, ale mam obavu z toho, ze je to zase jedna z jeho lzi. Moc se v tom nevyznam, ale lecebnu odmita. Pry to jde resit i ambulantne. A pokud je tedy mozna ambulantni ci nejaka anonymni pomoc, mam pravo si to nejakym zpusobem overovat - zda tam chodi, ci nikoli atp. Ted byl 4 mesice cisty-ale zase si dal! S drogami experimentuje jiz 7 let - je pry ten " prilezitostny". Myslite si, ze se tento problem da opravdu vyresit i mimo lecebnu? Predem dekuji za odpoved.

Odpověděl:
Dobrý den, nepíšete sice, co váš přítel bere, ale pokud je pravda to, co vám tvrdí, tedy že bere příležitostně a teď byl dokonce 4 měsíce čistý, mohla by být ambulantní léčba ta správná volba. Ohledně možností léčby ve vašem regionu by mu nejlépe poradili v nejbližším kontaktním centru, kde je možná i anonymní konzultace. (seznam Kontaktních center v ČR najdete na www.drogy.net v rubrice kontakty nebo na www.drogy-info.cz v rubrice Mapa pomoci). Ale to, jestli váš přítel nějaké poradenství vyhledá, budete muset nechat na něm. Nějaký nátlak a kontrolování zpravidla nemají valný výsledek a vztahu moc neprospějí. Asi byste měla myslet na sebe a nastavit si nějaké hranice, nakolik je pro vás vztah, kdy přítel dlouhodobě experimentuje s drogami, přijatelný. Za jakých podmínek jej chcete udržet a co tolerovat a co už ne. (A taky být opatrná, abyste si nezačala občas dávat s ním. To vás nechci nějak "podceňovat" ale není to nikterak neobvyklá situace). Přeji vám hodně štěstí.