jak mohu donutit syna aby se šel léčit. Kouří marihuanu a občas bere pervitin. Nechce nikde pracovat a neustále má depky nic ho nebaví a stále vyhrožuje, že skočí z okna nebo že se oběsí. Někdy mám pocit že už to nevydržím a cvakne mi. Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že jste v obtížné situaci, ale nejsem si jistá, zda Vám jsem schopná poskytnout konkrétní odpověď na tak stručný dotaz. Nevím, kolik je synovi let, jak dlouho problém s drogami a jeho vyhrožování sebevraždou trvá, zda se u něj objevují i další potíže, které neuvádíte. Také nevím, odkud jste, abych Vám mohla doporučit nějaký kontakt na odborníky. Myslím, že by bylo asi v tuto chvíli nejlepší, kdybyste se o této situaci mohla poradit s někým osobně, zvážit možnosti, získat nějakou podporu, která Vám teď jistě chybí. Když mi napíšete, odkud jste, můžu Vám doporučit někoho z kolegů. Mohla byste to zkonzultovat a pak se podle toho rozhodovat dál a nebylo by řešení téhle obtížné situace jen na Vás. Třeba by se Vám pak podařilo přesvědčit syna aspoň k ambulantní návštěvě dotyčného odborníka a postupně i k léčbě. Bohužel žádný zázračný návod, jak syna k léčbě přimět, není, je to skutečně běh na dlouhou trať. A v tuto chvíli potřebujete podporu a porozumění především Vy. Přeji hodně štěstí a držím palce.