kamarádka a drogy
dessie
Dobrý den, dnes jsem přišla na to, že má nejlepší kamarádka (17 let)bere pervitin.. Už předtím tomu hodně nasvědčovalo, ale tvrdila, že nic... Dnes jsem se dozvěděla, že to bere 3/4 roku i přes týden, že se jí lépe učí....Ona bydlí s otcem a jeho mladou přítelkyní, která to taky bere..Otec o tom neví. Maminka bydlí nedaleko s přítelem( kamarádka tam ale nchce být, protože nemá volnost). Potřebovala bych poradit, jestli mám o tom říct její matce nebo co dělat?? Musím ji nějak pomoct, sice se teď se mnou nebaví, což je celkem pochopitelné asi, když si hájí svoje počínání, že má svůj rozum...... Děkuju za odpověď Dessie

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, je hezké vidět, že Vám na Vaší kamarádce záleží a chcete jí nějak pomoct. Bohužel však nemůžete pomoci tomu, kdo o pomoc nestojí. Když lidé s drogami začínají, většinou zažívají spoustu příjemných pocitů. V takové chvíli jen těžko kamarádku přesvědčíte, že si ubližuje a řítí se do problému. Jediné, co můžete dělat, je udržovat s ní kontakt, mluvit s ní o tom, jak se má, co se jí na užívání pervitinu líbí, jestli ji na tom něco vadí, jaký máte názor na situaci Vy apod. A v neposlední řadě si dejte pozor na to, aby Vás nezačala využívat - mějte jasno v tom, jestli ji budete krýt záda, vídat se s ní, když bude pod vlivem drog, půjčovat peníze, pomáhat jí z problémů, zkoušet drogy společně s ní apod. Bohužel se takové věci stávají, přestože ji považujete za svou kamarádku, drogy mohou udělat své. S pozdravem, Gabriela Koryntová.