Psychózy
80M
Chtěl bych jen reagovat na příspěvek o toxické psychóze. Samo se to neupraví, i když nebude brát. Důležité je všechny halucinace ignorovat a s klidným vědomím je pozorovat. Nepuštět se do žádné interakce, ať se to jeví sebevíc reálně (což občas bývá) nebo se začnou rozvíjet. Osobně jsem prožil na LSD něco, co by "odborníci" nazvali toxickou psychózou. Vypadalo to jako nějaká posedlost. Nedalo mi to a po měsíci jsem pokračoval. Bylo to snad ještě šílenější. I do třetice se to opakovalo, ale tentokrát jsem to trochu čekal. Na počtvrté to bylo už slabé, jelikož jsem téměř věděl co dělat, ale ještě jsem se nechal trochu zapojit. A do pětice všeho dobrého zmizely veškeré projevy, trip byl průzračně čistý. Objevil jsem podstatu schizofrenie a už nemám strach, že bych se zbláznil. Můžete se tomu smát, ale jedno je jisté. Pokud lidé reagují na vaše myšlenky, tak to můžou být jen vaše sluchové halucinace. Pokud vám ale nezávisle potvrdí i další lidé, že se onen rozhovor skutečně konal či ho dokonce zaznamenáte na diktafon, pak jsou tyto věci skutečné. Snad nikdo z "bláznů" se nezachoval racionálně a nepokusil se zaznamenávat a prozkoumat ten stav. Raději se nechají zbaběle zavřít na psychiatrii a stále věří bludům. A jsou tak jedinou ukázkou, kterou se ospravedlňuje zákaz psychedelik. Ohledně pervitinu: Zkusil jsem to několikrát. Ano, má výborné přesvědčivé účinky. Nic jiného. Závislým na této látce se může stát jen člověk, který ignoruje signály vlastního těla. Osobně je pro mě snadnější stát se závislý na psychedelikách než na pervitinu, který už nezkouším, jelikož je to beztak jen vysávačka rezervních zásob. Společnost pořád utíká před vlastní odpovědností. Sám jsem žijícím důkazem, že drogy se dají užívat bezpečně, stejně jako se dá bezpečně lézt po horách.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že na věc můžete mít jiný názor. Vaše osobní zkušenost je ovšem jedna věc a zkušenosti naše i našich klientů je věc druhá. Na dotazy, které se týkají toxické psychózy a jiných psychotických stavů a užívání drog odpovídám na základě mnohaletých zkušeností s prací s drogovou závislostí, na základě studia psychologie a na základě psychoterapeutického výcviku, který zahrnuje mimo jiné i imaginativní techniky a jiné způsoby práce, kdy je stav vědomí podobný tomu, co se dá zažít na halucinogenech. A můj názor na psychiatrii, psychotická onemocnění je poněkud jiný, ale samozřejmě Vám neberu právo na ten Váš. Víte, nikdo z nás netvrdí, že se drogy nedají užívat bezpečně - ale ten způsob, o němž jsme přesvědčeni, že by mohl fungovat, se liší od Vašeho. Mám na mysli výzkumné prostředí a kontrolované užití psychotropní látky, což asi není Váš případ. Jestliže Vám užívání psychedelik nepůsobí problémy, tak je samozřejmě Vaše rozhodnutí, zda je budete nebo nebudete užívat dál a jak zpracujete prožitky a zkušenosti související s intoxikací.