marihuana
tráva
Když někdo vykazuje závislost na Marihuaně, má abstinenční příznaky, co dělat ? Nesmí mít přístup k droze to vím, ale jak dále mu pomoct aby se z toho dostal. Četla jsem že to jde hůř než odvykání od kouření cigaret.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Marihuana způsobuje závislost pouze výjimečně, rozhodně to není běžný důsledek občasného užívání, zřídka to bývá důsledek velice častého užívání po dobu například několika let. Konopné drogy nevyvolávají fyzickou závislost v tom smyslu jako např. opiáty, tedy pokud dotyčný přestane náhle marihuanu kouřit, tak se u něj neprojeví typické abstinenční příznaky jako je nevolnost, teplota, průjmy a křeče. Marihuana může způsobit závislost psychickou, pro kterou je typický velmi silný pocit nutkání vzít si drogu, který ovšem člověka může provázet velmi dlouhou dobu po vysazení drogy a zesilovat se v okamžicích, kdy je dotyčný ve stresu, řeší nějakou nepříjemnou situaci nebo je v situaci, kdy byl dříve zvyklý marihuanu kouřit. To platí obecně i o psychické závislosti na ostatních drogách. Podle výzkumů je odvykání od cigaret obvykle obtížnější, navíc návyk na nikotin může být doprovázený fyzickými abstinečními příznaky - bolestmi hlavy, nesoustředěností, únavou apod. To, že člověk, který dlouhodobě kouřil marihuanu, prožívá první dny abstinence ne příliš příjemně a bývají u něj přítomny potíže se spánkem, chutí k jídlu, s nervozitou a podrážděností, je spíše spojené s psychickou závislostí a je to reakce psychosomatického charakteru na změnu životního stylu, na nutnost vnímat a řešit životní situace jinak než byl člověk zvyklý pod permanentním vlivem marihuany. Nevím bohužel, proč se ptáte - jestli Vám jde o někoho blízkého nebo se ptáte pouze obecně. Když byste mi napsala více informací, mohla bych Vám lépe poradit.