kouření
Jackie Chan
Dobrý den, cca před půl rokem jsem prodělal oboustranný zápal plic. Ještě dost dlouhou dobu po vyléčení byly mé plíce dost citlivé na vdechovaný cigaretový kouř, či fyzickou zátěž. Chtěl bych se tedy zeptat jak dlouho se nedoporučuje (pravidelně) kouřit po absolvování této nemoci. Díky , Jackie

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. V rámci této poradny se zabýváme spíše nelegálními drogami, pokud se chcete dozvědět něco o tabáku, tak Vám mohu doporučit následující webové poradny zaměřenou výhradně na kouření tabáku. http://www.prestantekourit.cz/ http://www.odvykanikoureni.cz/ Nicméně, pokud jste prodělal závažnou plicní chorobu, tak bych si to s tím kouřením dost rozmyslela. Myslím, že není žádný lékařský návod, jak dlouho po oboustranném zápalu plic pravidelně nekouřit. Záleží spíše na tom, jak se cítíte a zda jste ochoten nést důsledky, které z toho vyplývají. Pokud začnete znovu kouřit, je to Vaše rozhodnutí, a nepředpokládám, že by Vám někdo z lékařů řekl, že např. po dvou letech od nemoci už můžete začít zas kouřit :) Rizika spojená s kouřením Vám hrozí vždy.