abc
Dobrý den, v loňském roce mi zjistili Kronovu nemoc, uživání konopných mastí a polykání drceného konopí (na špičku nože) mi hodně pomahá v zmírnění příznaků, zajímalo by mě jestli bych mohl za této situace pěstovat konopí legálně. Uvědomuji si že pěstování konopí je dosud posuzováno jako výroba drogy. Předem děkuji za Vaši odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pěstování konopí může být legální pouze za těchto podmínek - podle zákona č. 167/98 Sb.,o návykových látkách, § 24 se zakazuje pěstovat druhy a odrůdy rostliny konopí, které mohou obsahovat více než 0,3% látek ze skupiny tetrahydrokanabinolů. Podle téhož zákona, § 29 je stanovena ohlašovací povinnost osob pěstujících konopí. Příslušné formuláře v tištěné i elektronické podobě je možno získat na místně příslušném celním úřadě podle místa pěstování. Speciální povolení k pěstování konopí setého potřeba není (převzato z webu Ministerstva zemědělství ČR www.mze.cz). Další informace můžete najít například na webu Konopářského svazu na http://www.konopi.info. Certifikovaná semena konopí (certifikát zaručuje požadovaný nízký obsah tetrahydrokanabinolů) se dají koupit na www.agritec.cz. V praxi to ovšem znamená, že sice legálně pěstujete konopí, ovšem s mizivým obsahem účinných látek (THC). Toto tzv. technické konopí se využívá především k průmyslovým účelům. Za jiných podmínek je ovšem pěstování konopí považováno za trestný čin. V současné době se připravuje rekodifikace trestního zákona, jednou ze změn by mělo být přeřazení pěstování konopí pro vlastní potřebu mezi přestupky a nebylo by posuzováno jako trestný čin. Ovšem není zcela jasné, kdy bude nový trestní zákoník schválen a také jestli bude schválen i s touto změnou. Co se týče konopných mastí, legálně se vyrábějí i prodávají výrobky konopné kosmetiky (bez obsahu THC), jedná se o značky Cannaderm (www.cannaderm.cz), Extravaganja, Cutishelp a Hanf & Natur, které se dají koupit i přes internet. Ohledně Crohnovy nemoci a konopí jsem nalezla informace na techto webech: http://www.konopa.cz/ http://www.bushka.cz/archiv/crohn.html Informace z těchto zahraničních odborných webů prokazují pozitivní vliv konopí při zmírnění příznaků Crohnovy nemoci: http://societyofcannabisclinicians.org/ http://www.ccrmg.org/journal/05aut/chrons.html Doufám, že Vám informace budou užitečné a přeji hodně štěstí.