alkohol
mldana
Dobry den, poradte prosim jakym zpusobem je mozne dostat rodinneho prislusnika do protialkoholni lecebny. Jedna se o meho stryce, jeho vlastni rodina se od nej distancovala a odmita mu pomoct, on sam se odstehoval k vlastni matce a sam tvrdi, ze pomoc nepotrebuje. Domnivam se, ze je jiz ve velmi vaznem stavu. Rapidne zhubl, vypadaly mu vsechny zuby, velmi spatne artikuluje a pohybuje se. Ocividne ma velke bolesti, na krku ma obrovskou bulku. Lekarskou a jakoukoli jinou odbornou pomoc odmita vyhledat. Pije asi 4-5 let. Delsi dobu si neplatil ani zdravotni a socialni pojisteni ackoli podnikal.V soucasne dobe opet plati. Poradte prosim, zda existuje nejaka varianta, jak mu pomoct.Nemohu se na to uz divat, strasne trpi, ale neda si rict.Mame strach, ze si neco udela nebo ze tu s nami bez odborne pomoci uz dlouho nebude. dekuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, bohužel Vás vůbec nepotěším. Pokud někdo nechce vyhledat lékařskou pomoc, není možné ho do toho donutit, pokud sebe nebo druhé přímo neohrožuje na životě, tzn. například nepáchá sebevraždu. V případě Vašeho strýce mám pocit, že by byla potřeba okamžitá a důkladná lékařská prohlídka, protože bolesti a velká boule na krku může býr také třeba známka rakoviny. To je ale jen jedno z možných vysvětlení. V každém případě dokud ho neuvidí lékař, těžko říct, co se se strýcem vlastně děje, a jeho závislost na alkoholu je možná jen to nejmenší.