marihuana
dadi
Dobry den, moje sestra ma uz asi tri roky, zhruba dvakrat rocne problemy s zaludkem, zvraci, nemuze jist apod. Ted se to objevilo opet, tyden zvraci, je neskutecne vyhubla a po te cele dobe se mi nakonec priznala, ze to ma asi z marihuany, ze ji musi kourit kazdy den, aby vubec byla schopna fungovat a ze se stydela to rict. Byla s tim uz nekolikrat v nemocnici, i hospitalizovana, kde ji urcili diagnozu, nejake vyrustky na jicnu a na zaludku, coz ale je podle me zpusobeno upornym nekolikadennim zvracenim a podstata je nekde jinde, coz nemeli potuchy. Sestra ikdyz ma strach, ze to nedokaze vydrzet, tak s tim chce neco delat a te zavislosti se chce zbavit. Sama rekla, ze je na tom zavisla fyzicky i psychicky. Chci se zeptat na nejake zarizeni (jsme z Brna), mozna neco i jako forma komunity, kde by ji mohli pomoci, kde by treba i mohla bydlet, pracovat a odvykat pod vedenim nejakych zkusenych lidi - psychologu. Popripade kam zajit pro nejakou pomoc ci radu co delat a jak zacit. Problem je v tom, ze ona vi, ze sama to nezvladne. A i ted by mela chut nekomu zavolat a zakourit si. Moc ji chceme pomoct, trapi se cela rodina i ona sama. Tak prosim o radu a pomoc co dal. Dekuji predem

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, zvracení a hubnutí není zrovna typické pro pravidelné kuřáky marihuany. Je dost možné, že u Vaší sestry může být ještě jiná komplikace, napadají mě např. poruchy příjmu potravy, tedy spíš anorexie, pokud je hodně hubená, nebo zároveň užívání pervitinu. Ale jsou to opravdu jen dohady, nerada bych Vás tím, nějak vystrašila. Důležité je, že chce teď sestra najít nějakou pomoc a něco se sebou dělat. V Brně je velká a velmi profesionální oragizace Podané ruce, která má zařízení na všech stupních prevence i léčby. Stačí když se podíváte na stránky www.podaneruce.cz.