Psychoza2
luis
Ano jednalo se o pervitin . Jinak uzivam pervitin zhruba 1.5 roku a posledni mesic nitrozilne takze , nebo nevim jesli ty halucinace nebyly vyvolany marihuanou

Odpověděl: Bára Orlíková
To, zda si opatříte toxickou psychózu nebo ne, vůbec nesouvisí v případě pervitinu se způsobem aplikace. Tedy toxickou psychózu budete mít po dlouhodobém užívání pervitinu bez ohledu na to, jestli pervitin šňupete nebo si ho pícháte. Halucinace mohly být vyvolány kombinací pervitinu a marihuany. Samotná marihuany tyto stavy způsobuje výjimečně a vzhledem k tomu, že pervitin má mnohem razantnější účinek, tak si myslím, že příčinou bude pervitin a marihuana mohla tento stav ještě potencovat. Každopádně rok a půl braní pervitinu je docela dlouhá doba, takže varianta, že se jednalo o toxickou psychózu, je dost pravděpodobná. Jak jsem již psala - pokud se tenhle stav jednou objeví, tak se při každé další intoxikaci může zopakovat a také mohou být čím dál intenzivnější. Ohledně psychických potíží, které může užívání drogy způsobit se můžete dočíst více i na našich stránkách v kolonce Drogy a nemoci / Drogy a psychická onemocnění. Krom toho jste přešel na mnohem rizikovější způsob aplikace drogy - tedy injekční užívání. Jednak se vystavujete riziku přenosu nejrůznějších infekcí, jednak si můžete způsobit zdravotní potíže samotnou aplikací (záněty žil, abscesy apod.) a jednak se vystavujete většímu riziku předávkování. Více informací o tom, jak se tomuto při i. v. aplikaci co možná nejlépe vyhnout najdete například na www.extc.cz (kolonka Zdraví / Průvodce bezepčným užíváním). Zvažte, zda Vám ta rizika za to stojí. Přeji hodně štěstí.