pervitin
Tanja
můj přítel dlouho užíval marihuanu,teď si párkrát na akci dal pervitin a očividně se mu to zalíbilo...je nějaký způsob,jak ho přesvědčit,aby toho nechal,než do toho spadne?zatím se u něj neprojevuje žádný příznak závislosti

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, píšete, že příteli zachutnal na párty pervitin. Není se čemu divit. On totiž dodává člověku pocit energie, zvyšuje sebevědomí, člověk má pocit, že všechno zvládne - bohužel často mívá dojem, že zvládne i braní pervitinu. Negativní účinky pervitinu člověka v době experimentování příliš nezajímají. Doporučila bych Vám podívat se na www.drogovaporadna.cz do sekce "stimulační drogy", "pervitin". Každý experiment posouvá člověka směrem k závislosti. Ale ne každý musí až do stádia závislosti dospět. Jak ale v takové chvíli člověka přesvědčit, aby s experimentem přestal? Odpověď není jednoduchá. Někdo přestane sám od sebe, jiný bude brát pervitin do prvních zdravotních problémů, někoho nezastaví nic. Jestli bude přítel chtít brát drogy, nemůžete mu v tom nijak zabránit. Můžete si s ním o tom všem na rovinu promluvit. Popsat svoje pocity, obavy, postoje. Sama si před tím ujasněte, jestli chcete být s někým, kdo experimentuje s pervitinem. A jestli ano, tak za jakých podmínek. Napadají mě otázky jako je: budeme se vídat, když bude přítel pod vlivem drogy? Budeme společně chodit na podobné akce? Co mi vadí na jeho braní? Jak se cítím, když užívá pervitin? Co jsem ještě ochotná tolerovat? Co by se muselo stát, abych si řekla, že takle to dál nejde a rozešla se s ním? Jaký mám vztah k drogám já? Určitě vymyslíte i řadu dalších. A můžete se přítele zeptat na podobné věci. Nemá cenu vyčítat, vydírat, plakat nebo vyhrožovat ultimáty, pokuď nebudete schopná jim dostát. Jestli řeknete: drogy nebo já, měla byste počítat i s tou variantou, že si vybere drogy. A nebo se může stát, že Vám začne lhát a užívání před Vámi skrývat. Zatím je vše teprve na počátku a může se stát, že se příteli pervitin zprotivý. Stejně tak se však může pokusit přesvědčit k experimentu Vás samotnou. Držím Vám palce, a přeju hodně odvahy, abyste si dokázala říct o to, co potřebujete, a jak se cítíte, a hodně sil, abyste situaci zvládla. S pozdravem, Gabriela Koryntová.