Jak můžu pomoci?
kleopatra
Před 14 dny jsem se na kolejích seznámila se sympatickým klukem, i když trošku zvláštním. Po čase jsem se dozvěděla, že kouří marihuanu každý den.Začala jsem hledat informace a zarazila mě velká odlišnost názorů na tuto problematiku. Myslím, že už se u něho některé příznaky objevují.Jednou jsem se mu pokusila naznačit, že to asi není ta pravá cesta, ale on nic neřekl a odešel.Myslím, že jenom zapadl do špatné party, s kterou chodí každý den do hodpody a kouří po kolejních pokojích. Chtěla jsem se Vás zeptat, jak mu můžu pomoci?Nevím si rady, děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že nikdo "jenom nezapadne" do party a pravidelného užívání drog. Je k tomu třeba také jeho spolupráce a vůle. Asi mu to tedy vyhovuje a nejspíš se s Vámi nechce bavit o tom, jak je marihuana špatná. Myslím, že byste to měla přijmout a nesnažit se ho spasit. To nikam nevede. Závislost si nejdřív musí člověk připustit, musí mu začít vadit a pak teprve snad přijme nějakou pomoc a začne měnit své návyky. Váš známý zřejmě nedošel ještě ani na začátek té cesty. Evidentně máte dost jiný způsob života a možná by bylo nejlepší, kdybyste mu ten jeho nechala a nesnažila se ho proti jeho vůli změnit. Stejně by to nikam nevedlo a pro Vás to může být nebezpečné a vyčerpávající...