alkohol
jane
Dobry den, muj otec je tezky alkoholik,.. ma uz i zdravotni problemy spojene s jeho zavislosti,... jiz vubec nekomunikuje, nechodi do prace, chova se jako dite,... nikdy se nepujde lecit, jenze on je nebezpecny sobe i okoli, v podstate utika z domova, jezdi autem, na kole, krade. Nejde to zastavit. kazdym dnem je to horsi. Uvazuji o tom, ze ho zbavim svepravnosti a pak ho dam na leceni,ale neni to zdlouhavy proces? Jak nejrychleji ho muzu dostat do ustavu?? dekuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, není potřeba hned otce nechávat zbavit svéprávnosti, stejně je k tomu potřeba rozhodnutí soudu, který rozhoduje až na základně znaleckého posudku soudního znalce-psychiatra a je to dost složitý proces, přičemž pouhá závislost na návykových látkách nebývá kvalifikovaným důvodem pro omezení právní způsobilosti. Jinak je nedobrovolná léčba možná také v případě, že váš otec spáchá nějaký trestný čin a tato tzv. "ochranná léčba" mu bude nařízena v rámci trestu. Takže celý proces je spíše opačný. Pokud je otec nebezpečný sobě nebo svému okolí a ohrožuje někoho na životě, je většinou v takové situaci nejlepší zavolat policii ev. záchranku, která by ho měla dopravit do psychiatrické léčebny. Případně se poraďte přímo v pro Vás spádové psychiatrické léčebně, jak postupovat, za jakých okolností ho přijmou.