to Bara Orlikova
obscurity
Baro, mas tu dobry odpovedi. Pred rokem a pul jsem byla chvili na heraku, uz jsem myslela, ze mam vyhrano, ale zacla jsem padat do leku. Tak jsem se asi vcas zastavila, ale stejne... Vsechno je nanic, ty chute jsou. Chybi mi ulice, Sherwoodem jen tak projit nemuzu. Do toho uz letite rezani. Bych se na to vsechno nejradsi vykaslala. Navic o nicem nikdo z okoli nevi a nechci, aby se dovedel. Zivot je sviiine a netusim, jak dlouho tuhle saskarinu jeste zvladnu zit...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. To, co popisujete, sice může vypadat jako neřešitelná situace a chápu, že se v tom cítíte špatně a bezmocně. Ty chutě bohužel člověka provází velmi dlouho a je obtížné se jich zbavit a člověk, který má zneužíváním drog, je více ohrožený tím, že si jednu závislost nahardí za jinou. Ve Vašem případě tedy heroin za léky (předpokládám, že se bude jednat o psychotropní léky typu benzodiazepinů, analgetik...). Když přestanete brát, je potřeba změnit i životní styl, tedy vyhýbat se místům spojeným s drogami - to že Vás ulice táhnou, je součástí těch chutí na drogy, ta část Vaší mysli, která je stále zaujatá drogou, se Vás snaží domanipulovat do situací, kdy je větší pravděpodobnost, že se s drogou setkáte. Je rozhodně lepší se tomu vyhnout, pokud můžete, ono se to sice pomalu, ale jistě časem srovná. Podle všeho, co píšete, ten problém asi bude ještě hlubší než je předchozí užívání drog a léků, chutě na drogy, sebepoškozování... Tyhle věci jsou symptom, nikoli příčina toho, že se cítíte špatně. Tak si říkám, že by možná nebylo od věci to zkonzultovat s někým s psychoterapeutů. Získala byste potřebnou podporu, mohla byste o tom promluvit s někým, kdo pro to bude mít pochopení, mohla byste zkusit přijít na to, co je skyrté za tím destruktivním chováním, které popisujete, mohla byste se v tom líp zorientovat a líp se tím pádem bránit. Musí to být velice těžké tohle zvládat, zvlášť, když jste v tom úplně sama a před Vaším okolím nechcete dát nic znát. Zkuste mi napsat o sobě něco víc, hlavně kolik je Vám let, odkud jste... Mohla bych Vám poskytnout kontakt na někoho z kolegů, kteří se psychoterapií zabývají, kam byste se mohla obrátit. Nevzdávejte to. Držím palce.