před měsícem jsem se rozvedla a bývalý manžel se seznámil s dívkou, kterou si za 14dní bude brát.Tato dívka šest let užívala tvrdé drogy nitrožilně.Absolvovala detox,léčení a pobyt v komunitě a nyní je údajně 4měsíce doma z komunity.S bývalým manželem máme dvě děti, které za nimi jezdí na víkend každých 14dní.Mám strašný strach, aby nepřišli do kontaktu s drogou.Kdyby si ona dívka nechala udělat krevní testy jak dlouhou dobu abstinence zaručují

Odpověděl: Jakub Minařík
U různých látek je to různé. U některých den, u jiných třeba 2 týdny. Ale myslím, že větší riziko styku s drogou je spíše škola, nebo vrstevnická skupina. Také se obávám, že vzhledem k tomu, že není lékařská indikace k provedení testů, tak i kdyby ona dívky byla k testům ochotná, tak myslím že byste jejich provedení musela zaplatit vy. A vzhledem k tomu, že to je položka, která čítá minimálně sta korun, ... Víte, mnohem větší riziko iniciace jsou spolužáci, než nová partnerka manžela.