pro:Bára Orlíková
makromolekulka
Dorý den přeju.. Četl jsem si jednu vaší odpověď kde ste nějaké matce řikala o pervitinu, dotyčná ''máti'' měla podezření že dcera něco bere, nejspíš perník, ale nevěděla to jistě, radila ste jí jak poznat jestli bere nebo nebere ale vůbec ste se nezmínila, a myslim, že by to hodně pomohlo, o tom jak se chová člověk na piku... Vykroucenost, hlavně úplně ukroucená ústa, oči atd.. myslim, že kdyby svoji dceru chvilku pozorovala, tak zrovna těch úst by si určitě všimla a bylo by jasno... nebo vůbec nemáte praktickou zkušenost s vyjetejma lidma?? :) ... i když už taky chápu že to neni tak :) ale spíš :(( :(( :-! ..

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Víte, on člověk, který nikdy neviděl nikoho s rozšířenými zornicemi, tak to těžko pozná. Jasně, je to jeden z příznaků, ale nevím, jestli matka té dívky by to podle toho byla schopná poznat. Ohledně těch pohybů a úst - je to docela typický příznak pro lidi, kteří berou dlouho. U člověka, který bere nepravidelně pervitin první měsíc nebo dva se to nemusí tolik projevit, aby to bylo vysloveně nápadné. Navíc tyhle symptomy jsou taky dost individuální. Ohledně toho, jestli mám praktickou zkušenost s lidma, co berou drogy... pracovala jsem sedm let přímo s uživateli drog a také jejich rodiči, takže myslím, že praktických zkušeností mám poměrně dost :) A protože vím, že ne všichni se na drogách chovají a vypadají stejně, tak nechci ty informace moc zobecňovat. :)