Stimulanty
Holka
Dobrý den. Už skoro 4 roky užívám nepravidelně stimulanty. Nepravidelně, znamená asi tak jednou za půl roku si udělám výlet a trochu si spestřím život. Dřív to bylo samozřejmě častějc tak jednou za měsíc, ale pak jsem si uvědomila, že bych se mohla velice rychle dostat do závislosti, tak sem zatáhla za ruční brzdu ,jak se říká. Nedělá mi to žádný problém, pravda občas na to myslím, ale vím, že nesmím, až zas přijde čas na malý výlet. Beru nosem koks, když to chci delší, tak piko. Chci se zeptat zatím to zvládám a přijde mi to že takhle je to ok. Jaký na to máte názor vy? Žiju jinak normální život, chodím do práce a mám svý zájmy, tohle beru jako spestření, myslíte, že se mi to může vymknout, když budu dál pokračovat ve stejným množství a stejných intervalech? Díky.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, a děkuji za dotaz. Když jsem si ho přečetla, napadla mě jedna otázka. Proč se vlastně ptáte? Jednou za půl roku si dáte pervitin, nebo kokain. V minulosti to bylo častěji, ale zabrzdila jste to, protože jste si uvědomila riziko závislosti. Vadí Vám ale ty myšlenky, resp. chutě jít si znovu dát. Nejsou sice nijak časté, ale přeci jenom jste se o nich zmínila jako o určité nepříjemnosti, kterou s sebou užívání přináší. Jinak je pro Vás braní zpestření. Nejspíš Vám přináší spoustu zajímavých zážitku, o které nechcete přijít. Asi by stálo za to, zamyslet se nad tím, co všechno Vám vlastně braní koksu nebo pervitinu dává (to dobré, ale i to špatné), a jaké by to bylo, kdybyste s braním přestala (co dobrého nebo nepříjemného by Vám to přineslo). Ptáte se, jestli se Vám to může vymknout. Víte, na takovou otázku se těžko odpovídá. Obecně se dá říct jen to, že lidem se drogy vymknout můžou a často vymykají. Jestli se však vymknou Vám, nedokážu odhadnout. To, že jste přešla s braní jednou za měsíc na jednou za půl roku, neznamená nic jiného, než že teď máte braní do určité míry pod kontrolou. Nedá se z toho však usuzovat na to, jestli tomu tak bude i za půl roku. Když o tom tak přemýšlím napadá mě odpověď na tu moji otázku na začátku: možná máte sama nějaké pochybnosti o tom, že to je a bude v pořádku. Jestli ano, můžete mi o nich napsat něco víc? Je taky možné, že se úplně pletu. Jestli byla moje odpověď v něčem nesrozumitelná nebo nejasná, budu ráda, když napíšete znovu. Kontakt přes internet má mnoho nevýhod. Kdyby jste si potřebovala promluvit s někým osobně, stačí napsat odkud jste a mohu Vám někoho doporučit, nebo se sama podívejte na stránky www.drogy.net do sekce kontakty. S pozdravem, Gabriela Koryntová.