BLAZENA
AHOJ CHCI SE ZEPTAT JA KOURIM A NEJDEMI PRESTAT JEDNOU SEM CETLA ZE KOURENÍ ZPUSOBUJE NEPLODNOST JE TO PRAVDA A MOHU SI KOUPIT TI NIKOTINOVE NAHRASKY ZA CIGARETY KDYZ JE MI 15

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, doporučila bych Vám obrátit se na tel. linku 844 600 500, která funguje každý všední den od 12 do 20:00. Je to linka zaměřená na odvykání kouření. Další užitečné informace najdete na stránkách www.dokurte.cz (včetně návodu, jak přestat kouřit), www.nekurte.cz nebo www.prestantekourit.cz. Případně si prostudujte informace na stránkách www.drogovaporadna.cz, sekci "legální látky" - "tabák". Zde najdete např. informaci že " U žen kuřaček může být ohrožena plodnost, zdárný průběh těhotenství a zdraví novorozence. Je prokázáno, že kouření může způsobit větší riziko spontánního potratu, také nižší porodní váhu novorozenců, čímž je dítě oslabeno, a další potíže. U mužů je ovlivněna potence." Ohledně prodeje nikotinových náhražek se zde uvádí, že jsou volně prodejné. Nicméně nestojí zrovna nejméně a názory odborníků na jejich užívání se různí. Chcete-li skutečně přestat, držím Vám palce a přeju hodně sil. S pozdravem, Gabriela Koryntová.