Chtěl jsem se na Vás obrátit s prosbou, zda byste mi nemohli stručně a jasně odpovědět na 2 níže uvedené otázky. Předem děkuji za odpověď. 1) Kde může běžný rodič hledat patřičné informace o drogách a prevenci? 2) Jaké způsoby prevence je nejvhodnější využívat u jedinců, kteří již mají nějakou zkušenost s užíváním nelegálních drog?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že řadu odpovědí na Vaše otázky najdete na našich stránkách a také na specializovaném webu zaměřeném především na prevenci, informace o drogách pro rodiče, učitele i teenagery, a to www.odrogach.cz. Texty jsou rozděleny v jednotlivých sekcích a najdete tam i informace, co dělat v případě podezření na užívání drog nebo v situaci rekreačního užívání drog u dítěte. Zajímavé informace jsou také na webu o. s. Prev-centrum, kde se zabývají jak preventivními aktivitami, tak poradenstvím pro mládež a rodiny, kde se již nějaký problém s drogami vyskytl, více na www.prevcentrum.cz. To je především k Vašemu prvnímu dotazu. K tomu druhému - abychom Vám mohli nějak konkrétně poradit, museli bychom znát podrobnější informace a souvislosti. Postup se může lišit podle toho, kolik je dotyčnému let, s jakou drogou má zkušenosti, jak intenzivní jsou tyto zkušenosti, zda má nějaké další potíže související s užíváním drog (právní, zdravotní, potíže ve škole...), jaká je rodinná situace... Existují i zajímavé publikace určené rodičům - například Hajný, M.: O rodičích, dětech a drogách. Grada, Praha 2001 nebo PRESL, J.: Drogová závislost. Může být ohroženo i vaše dítě? Maxdorf, Praha 1995. Obě knihy mohu doporučit. Pokud byste na výše uvedených stránkách nenašel dostatek informací, neváhejte se obrátit s dalším dotazem.