re: těhotenství
totalitar.a
Děkuji moc za radu a za nabídku pomoci. Jsem narozena ve znamení býka, tzn. když něco chci- dokážu jít, jak se říká, přes mrtvoli. Ze dne na den je těžké si uvědomit, že se mi v bříšku shlukují buňky, které znamenají další lidský život . Položím-li si otázku; zabít či nechat žít? Žít- jednoznačná odpověť, plně si uvědomuji, že z lékařského hlediska, by bylo nejrozumnější jít na interupci. Věřím, že nic neni náhoda a že vše má svůj řád a já ho nenaruším interupcí, když nebudu připravena, tak potratím samovolně. Ale zatím je vše vpořádku a ani nevolnosti nemám. Asi je to hloupost, ale na gynekoligii o drogách pomlčím, jelikož se jedná o 14 dní, kdy potřebuji fungovat a užívat je a nemám zájem, aby se na mě někdo koukal z krz prsty po celou dobu těhotenství.

Odpověděl: Jakub Minařík
Z mého pohledu nejde ani tak o vás, ale o budoucí dítě. Právě proto bych doporučoval o tom mluvit, protože pak gynekologové budou pečlivěji vyšetřovat zda je plod zdráv. Také mě napadá, že jste se ptala na žloutenku typu C. Vzhledem k tomu, že se jedná o infekci, která vzniká téměr výhradně v souvislosti s injekční aplikací, tak kolegové budou nejspíše tušit. A také by bylo rozumné se nechat kvůli žloutence léčit. Ohledně toho zda budete abstinovat - to je vždy otázka, ale klidně to můžete dokázat, nebyla byste první ani poslední kdo to zvládne bez odborné pomoci. Někdy však abstinence bez léčby zanechá na člověku změny. Jeví se mi jako rozumný nápad najít si někoho s kým budete v kontaktu ambulantně. Nu, každopádně - blahopřeju k vašemu rozhodnutí těhotenství zachovat a ať je to zdravé. Kdybyste potřebovala nějakou pomoc či podporu, nebo se jen tak svěřit se starostmi či radostmi - tak napište. Rád vám pomohu.