RE : subutex
Maki
Dobrý den, Můj přítel se léčí přibližně dva roky subutexem. Subutex užívá tak jak se má-takže ústně, i když jednou za čas ujede a píchne si:-( Na vašich stránkách jsem četla, že takováhle léčba může být i doživotní a tak jsem se chtěla zeptat jestli člověk osobně může pomoci tomu druhému, aby se léčba vyvíjela tak nějak k lepšímu, aby se člověku do léčby a snížování chtělo více a více... Poslední dobou mám totiž pocit, že dříve se snažil více se z toho dostat a teď jaksi zpohodlněl. A ještě na závěr, jestli byste mi doporučili vitamíny, které by člověk měll užívat- tedy které by byli vhodné.Předem mockrát děkuji za vaši odpověď a přeji hezký den !!!

Odpověděl: Jakub Minařík
No, asi by bylo nevhodnější, kdybyste s partnerem promluvila a pak společně stav konzultovali s lékařem, který mu léky předepisuje. Sama byste měla vyhledat nějakou skupinu, či terapeuta, který pomáhá blízkým uživatelů drog. Společně pak na problému pracovat. Z toho, co píšete, se mi jeví, že partner není k vysazení příliš motivovaný. Do vysazení se mu moc nechce. Takže prvním krokem bude motivace partnera k vysazení. A to myslím nebude snadný proces. Lékař, ke kterému partner chodí, by měl také navrhnout podpůrnu medikaci, která partnerovi pomůže vysadit.