těhotenství
totalitar.a
Dobrý den, několik let beru drogy, dříve jsem měla křížovou závislost braun x pervitin. Ve 22 jsem se vrátila na SS a musela jsem se rozhodnout mezi školou a braunem. S braunem jsem skoncovala, ale pervitin beru dodnes , asi protože jsem kromě zdraví(mám hepatitidu C) nenašla důvod proč přestat. Myslela jsem, že studium na VŠ mě vyléčí z drog, ale bohužel se to dá stíhat oboje. Až do dnešního dne mě nic netrápilo, než jsem zjistila, že jsem v jiném stavu. Potřebuji se učit na zkoušky (poslední budu mít 28.6), nemůžu si dovolit abstinenci a prospat x dní. 1.Myslíte, že by mohlo dojít k velkému poškození embrya, pokud budu brát až do 28.6? Dávky jsem snížila na polovinu. 2.Jak velké je procento přenosu Hepatitidy na plod? Děkuji moc za odpověď B.

Odpověděl: Jakub Minařík
1. První 3 měsíce ve vývoji plodu jsou obdobím, kdy se utvářejí orgány. Je to necitlivější období pro poškození plodu, v této době mohou vzniknout velmi vážná a velmi rozsáhlá poškození. Pervitin obsahuje mnoho látek které mohou mít a nebo mají prokázaný teratogenní efekt. Pokud tedy nechcete těhotenství ukončit, doporučuji přerušit studium a vyrazit na léčbu (pokud jste z Prahy tak doporučuji Denní stacionář SANANIM, zprostředkují vám tam v případě potřeby i léčbu v TK pro matky s dětmi a ev. těhotné). Každopádně bych upozornil gynekology na problémy s usem drog. Budou vás pečlivěji sledovat a vyšetřovat tak, aby maximálně vyloučili poškození plodu. Protože byste asi nechtěla, aby se vám narodilo postižené dítě. Pokud byste zvážila, že v této situaci chcete těhotenství ukončit, tak by to bylo myslím možné i ze zdravotní indikace. 2. Přenos hepatitidy C z infikované matky na plod při porodu není častý, udává se mezi 3 - 6 %. Pokud byste chtěla radu: Tak na vašem místě bych se zkontaktoval s nějakým ambulantním zařízením, pokusil se ambulantně o léčbu, zkusil bych dodělat zkoušky. Rozhodně bych to řekl gynekologům. Pokud jste z Prahy - rád se vám pokusím pomoci.