Alkohol či Maryhuana
Skele7on
Dobrý den,chci se zeptat co více škodí organismu? Spíše alkohol nebo Maryhuana? Do měsíce sem tak asi 1 opilí ,moji kámoši hulí a pořád mě nutí do toho,abych si s nima zahulil,říkaj ,že maryhuana neškodí zase tak hodně jako alkohol tak se chci zeptat na váš názor???

Odpověděl: Bára Orlíková
Víte, ono to je s tím alkoholem a marihuanou dost složité, než aby se dalo říct, že je alkohol lepší než marihuana nebo obráceně. Alkohol má nesporná negativa, a to je, že má vyšší potenciál vyvolat závislost, při dlouhodobém užívání působí řadu závažných zdravotních i psychických potíží včetně rozvoje závislost. Závislost na alkoholu se projevuje jak na psychické, tak i fyzické úrovni. Co se týče fyzické závislosti, tak při vysazení po dlouhodobém a intenzivním nadužívání alkoholu dochází k fyzickým abstinenčním příznakům. Alkoholem se lze smrtelně předávkovat. Marihuana má taky řadu negativ, i když její potenciál vyvolat závislost je nízký, nebyla prokázána fyzická závislost s typickými příznaky z odnětí a nelze se jí smrtelně předávkovat. Závislost psychická se rozvinout může, i když se to stává spíše zřídka. Také byla prokázána souvislost mezi užíváním marihuany a rozvojem některých duševních potíží (psychóza, deprese, úzkostné stavy) u predisponovaných lidí. Zdravotní důsledky užívání marihuany nebývají závažné. Nicméně je nutno vzít v potaz i jiné souvislosti - kupříkladu to, že marihuana stejně jako ostatní drogy z konopí (hašiš) patří mezi nelegální drogy a alkohol mezi legální. Tudíž sociálně právní důsledky užívání konopných drog, pěstování konopí, předání konopné drogy... mohou být dalekosáhlejší než co se týče alkoholu. Také je něco jiného občasné užívání alkoholu/marihuany a třeba každodenní užívání, kdy se ta rizika pochopitelně kumulují. Rozhodně si nemyslím, že by je nezbytně nutné marihuanu vyzkoušet jen proto, že rizika jejího užívání nejsou velká. Zrovna třeba u Vás může být stimulem k rozvoji nějakých psychických potíží... to se dá dopředu těžko odhadnout. Ale rozhodnutí, zda marihuanu vyzkoušíte nebo ne, je na Vás.