alkohol
Kristina
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, kde je hranice člověka, který pije alkohol. Tím myslím hranici, kdy se ten který člověk začne nazývat alkoholikem. Mám z toho strach. Je mi 50 let, prý vypadám na 40, říkají mi přátelé. Jsem štíhlá, blondýnka, zcela v pohodě... Mám svůj krásný byt 2+1 ve středu Prahy. Mám práci, která mě baví. Rodiče, který miluju, žijí v Táboře, jezdím k nim moc ráda. Mám auto, chatu, jezdím na dovolenou do zahraničí. Před rokem jsem si koupila štěně jorkšíra, ten pejsek je úžasný. Jsem rozvedená, už asi 150 let:-) já byla vdaná jenom čtyři roky. Dohodli jsme se na rozvodu. Mám jednoho syna, ten si už dávno žije svým životem a mě nenavštěvuje /nevadí mi to/. Občas mi pošle esemesku jak se má a co zrovna dělá. Oběma to takhle vyhovuje. Ano, po rozvodu jsem měla pár vztahů. Jeden trval dokonce 10 let. Ale to je už minulost... Nedokážu v dnešní době navázat trvalejší vztah. Na každým mi něco vadí... Jsem z toho docela nešťastná. Chtěla bych mít někoho, koho bych měla ráda, ale toho svýho "prince" už asi ve svým věku těžko najdu... Ale: chlapi o mě maji zájem, to není stížnost na to, že bych měla o svojí osobu nezájem. Ale přesto všechno PIJU a nevím proč. Říkám si, že to je proto, že jsem sama, a že nemám žádné kamarády, odmítám jakýkoliv vztah. Já ho ale nechci, protože by mi to nevyhovovalo. Jsem samotář, který nevyhledává přítomnost jiných lidí. Asi se ptáte, proč se na Vás obracím se svým problémem. Mám strach z toho, jestli nejsem alkoholička. Protože: v dnešní době vypiju půl litru vodky /40%/ a nic mi "není". Ale: stačí to trochu překročit a já upadám do bezvědomí. Naštěstí se ještě vždycky probudím doma v obýváku na sedačce a pes je vedle mě... Ale mám okno, a co jsem dělala, jak jsem sama k sobě domu přišla, to nevím a že jsem neztratila psa, tak to se vždycky divím. Víte, já toho jorkšíra nosím všude sebou. Asi to je měřítko:-) Až ho jednou ztratím, tak se můžu přihlásit mezi bezdomovce:-) Ale abych tuhle svoji "zpověď" ukončila... Mám k Vám otázku: jsem alkoholik, který by se měl léčit? Moje jediná obrana proti tomu je, že po ránu bych si nedala frťana ani náhodou!!! Ani svoji kocovinu neléčím dalším alkoholem. Já se prostě napiju jen tak, bez důvodu / fernet, becherovka a nebo vodka, jenom finská/ při tom nejhorším upadnu do bezvědomí /naštěstí se ještě pořád proberu ve svým bytě, aniž bych věděla, jak jsem se tam dostala/ a druhý den mi NIC není. Žádná kocovina, jenom při pomyšlení na alkohol mi je nevolno. A po ránu bych si frťana nedala ani za nic! Moc Vás prosím, napište mi, jak na tom jsem. Moc mi pomůžete. Děkuje Vám Kristina

Odpověděl: Jakub Minařík
No, myslím, že by chtělo s tím pitím zvolnit. Asi také celkem záleží na frekvenci pití, ale jestli pijete častěji, tak bych to viděl jako rizikové. Osobně se mi pití jeví jako symptom jiných duševních problémů, které máte. Asi bych na vašem místě uvažoval o psychoterapii, která vám pomůže se sama v sobě vyznat a najít novou perspektivu. A také zastavit nadužívání alkoholu, protože jinak jednou ztratíte psa, ... Takže: 1. jak často pijete? 2. kolik alkoholu vypijete týdně? 3. byla byste ochotna někam zajít?