Alkohol
ssaris
Dobrý den, mám přítele a myslím, že nemá k závislosti na alkoholu daleko. On to o sobě taky říká. Vždy když se hodně opije strašně začne vyvádět. Nekontroluje se. Ráno si nic nepamatuje. Jeho matka a dědeček byli také alkoholici. Chci mu pomoci. Nevím, ale jak. Za odpověď předem děkuji.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Nevím, jak se k problému staví Váš přítel. Jestli svou situaci vnímá jako problém, který chce řešit. Zda se pokoušel abstinovat a jak to probíhalo. Jestli chce pomoct apod. Bylo by na místě, aby se na pomoc obrátil přímo Váš přítel. Doporučila bych mu pro začátek AT poradnu (v každém bývalém okrese nějaká je), kde by mohl svou situaci probrat s odborníkem a společně by hledali řešení (individuální, skupinová nebo párová terapie, léky atd.). V případě, že bude o pomoc stát, můžete ho doprovodit. Bez toho aby si přiznal problém to ale nepůjde. Když to budete jen Vy, kdo vidí a chce řešit problém, pak Vám nezbude nic jiného, než s přítelem mluvit o tom, jak celou situaci vnímáte Vy a jak se cítíte. Svým postojem a chováním, resp. činy, mu můžete dát jasně najevo, za jakých podmínek s ním můžete dál být v partnerském vztahu, a kdy již jeho chování překračuje míru Vaší tolerance. Přeji hodně trpělivosti a pevné vůle. S pozdravem, Gabriela Koryntová.