Verunka
Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Můj přítel už delší dobu kouří marihuanu a neni jen občas ale poměrně často... A já o něho mám strach. Vím, že dnes se to považuje za drogy lehké a dokonce už se mluví i o legalizaci ale pro mě to neni příjemný a hlavně nechci aby dopadl špatně. Prosím poraďte mi co s ním. Myslím si, že nedokáže říct ne, když je se svými kamarády kteří to také kouří a hlavně on ani jinde než mezi těmahle lidma kamarády nemá... nevím co s nim mám dělat...

Odpověděl:
Dobrý den, záleží na tom, zda s kouřením marihuany chce něco udělat váš přítel. Pokud on sám nechce a marihuanu jako problém ve svém životě nevnímá, těžko s tím něco můžete udělat vy. Na druhou stranu je pochopitelné, že vám jeho kouření může vadit. Zkuste si s ním v klidu promluvit bez toho, že byste mu primárně vyčítala kamarády a marihuanu jako takové, ale spíše reflektujte, co konkrétně vnímáte jako problém na jeho chování k vám a v čem podle vás vztah nefunguje, proč o něj máte obavy. Uvidíte, jak se k tomu přítel postaví, zda bude ochoten něco změnit. Pokud ne, tak bude další krok na vás s tím, že si budete muset sama rozhodnout, jestli příteli budete marihuanu tolerovat a doufat, že ho to časem přestane bavit (což je docela možné) a nebo že v takovém vztahu být nechcete. Přeji hodně štěstí. PS: Pokud byste měla zájem si o marihuaně a jejích eventuálních rizicích něco přečíst, podívejte se na těchto stránkách do rubriky Halucinogeny - marihuana a hašiš.