Strašně mi to chybí
lada
Dobrý den. Byla jsem po dobu asi 2 let uživatelem pervitinu (nejdříve jen příležitostně, později i několikrát týdně). Už dva roky jsem úplně čistá, ale stále u mě přetrvává vysoká psychická závislost (pořád na to myslím!). Chybí mi pochopitelně jednak ten "skvělej pocit energie atd." ale i to, že jsem neměla chuť na jídlo a super jsem přitom zhubla. Každý mi tenkrát říkal, jak mi to sluší (paradoxní že?!)... Vydržela jsem to dva roky BEZ, ale je to fakt jak za trest, připadám si ty dva roky jak vyždímanej citrón bez energie a nic moc mě nebaví. Mám krásného půlročního syna a skvělého manžela, který o tomto nic netuší. Nechci už piko NIKDY brát, ale život je takovej nudnej... ach jo :-((( Kdy se vůbec toho pocitu "dát si" zbavím, přejde to vůbec někdy? Jsem z toho občas úplně vyřízená, přece na to nebudu myslet takhle celej život každý den!!! Co mám se sebou ale dělat? Neexistuje nějaká náhražka co by měla jen trošku podobné povzbudivé účinky a nedevastovala zdraví a mozek???

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Popisujete účinky pervitinu, mezi které patří pocit energie, která nevyprchá, člověk mívá větší sebevědomí, moc nejí, nepije, naopak se hodně pohybuje, v důsledku hubne ... přesně tohle jsou důvody, proč lidé pervitin užívají, proč jim chutná. Bohužel tento efekt převáží později negativní dopady užívání pervitinu jako je třeba "devastace zdraví a mozku". Většina lidí nechce ten negativní dopad na sobě vidět. Vy jste však v tomto směru byla pozorná a zastavila jste užívání včas. Ne každý je natolik silný, má pevnou vůli. Takže Vám k tomu mohu zpětně pogratulovat. Odhaduji, že Vám pervitin nestihl nijak extra ublížit (nebo jste se o tom pouze nezmínila?) a tak Vám vlastně zůstala spousta positivních vzpomínek. To má pochopitelně svoje výhody, ale také nevýhody, mezi které může patřit právě Vaše "psychická závislost" a popisované chutě. Říká se, že tyhle chutě časem zmizí. Ale je to hodně individuální. Nebo se může závislost "chytnou" něčeho jiného - jiné látky, činnosti, člověka. Jediné, co bych Vám v tuto chvíli mohla doporučit, je zkusit přijít na to, co Vám v životě chybí, co Vás baví, co děláte ráda. Kdybyste měla pocit, že to nezvládnete sama, zkuste se v okolí poohlédnout po nějakém terapeutovi. Držím Vám palce, přeji ať Vám vydrží odvaha. S pozdravem, Gabriela Koryntová.