Rýma vs Kapky
trionalis
Dobrý den, nejsem si jista zda se tento dotaz hodí zrovna sem, ale dříve jsem trpěla sinusitis (myslím že se to tak jmenuje) a úplně ze všeho mi pomáhali kapky do nosu Otrivin. Bohužel dnes už bez jejich aplikace mám během pár hodin ucpaný nos. Chtěla jsem se zeptat jestli existují nějaké metody, nebo šetrnější léky, které mě tohoto problému mohou zbavit. Také by mě zajímalo jestli dlouhodobé užívání může mít nějaké vedlejší účinky, které by mohli poškodit mé zdraví. Kapky do nosu už používám asi tři roky. Děkuju za jakokoliv radu s pozdravem Trionalis

Odpověděl: Jakub Minařík
Na kapkách do nosu je možné opatřit si také závislost, i když to vypadá poněkud jinak, než na drogách. Osobně bych doporučil kontaktovat ORL a nebo se poradit s praktickým lékařem. Já osobně doporučuju postupný přechod na jiný typ kapek (euphorbium), ev. s nosním olejem s vitaminy A a E (coldastop). Mám zkušenost, že tahle kombinace pomůže sliznici k regeneraci a lze pak s minimem úsilí anemizující kapky vysadit. Euphorbium jsou kapky homeopatické, dají se užívat dlouhodoběji než otrivin (ten byste měla vysadit nejdéle po několika týdnech) a příjemně zvlhčují. Když to nezvládnete tak navštivte ORL a nebo alespoň praktického lékaře. Obyčejně vám dají kapky s obsahem kortikoidů, které kruh rozetnou a zbaví vás potřeby trvalého kapání. P.s. ty kapky s kortikoidy se smí užívat fakt jen krátkodobě, jinak si opravdu poškodíte zdraví!