jak poznam?
petka
Jak mám zjistit, že svara bere drogy??Jak se ho zeptat, aby rekl pravdu. Velmi se změnil, výrazně zhubl, nechodí do zaměstnání, neustále nemá peníze.Je náladový.A my si myslíme, že je bere ale nevíme jak to zjistit opravdu, nebot si myslíme, že pravdu nám neřekne. Tak jak na něj??Děkuji za odpověď. pettka

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás. Rozumím tomu, že byste rádi věděli pravdu. To chování, které u švagra popisujete může skutečně s drogami souviset. Ale jak zjistit pravdu? Můžete se ho zeptat, ale vypadá to, že už dopředu mu nevěříte. K testům ho nutit nemůžete. A navíc i ty se dají obejít a podvést. Co tedy dělat? Nejspíš bych se přestala zabývat otázkou: bere - nebere švagr drogy? A začala bych se s ním bavit o tom, co je zřejmé. Změny chování, hubnutí, nedostatek financí, nechození do práce, náladovost - to všechno jsou věci, o kterých se s ním můžete bavit. Mluvte při tom o svých pocitech a obavách: nerozumím tomu, co se děje, bojím se o Tebe, mám pocit, že to není v pořádku a nevím, co s tím, mám strach, že se děje něco špatného, nepotřebuješ pomoc, apod. Jestli švagr bude nebo nebude brát drogy, záleží jen a jen na něm. Vy mu můžete pomoci uvědomit si, jak se změnilo jeho chování a dát mu najevo, že Vám na něm záleží. Co se změní, když budete vědět pravdu? Myslíte si, že si v tu chvíli přizná problém a bude ho řešit k Vaší spokojenosti? Dejte mu čas, a také pevné hranice, na jejichž dodržování budete důsledně dohlížet. A nechte na něm, jak se k tomu postaví. S pozdravem, Gabriela Koryntová. PS: Když byste potřebovali kontakt na odborníky ve Vašem okolí, ozvěte se znovu.