Kox a citalec
Aniz
Dobry den, potrebuji nutne vedet, co se stane, kdyz si dam trochu koxu(cistyho) a beru uz rok a pul citalec 20mg kazdy den , slysela jsem totiz, ze kdyz se citalec zkombinuje s pervitinem, muze to byt smrtelne, ale jak je to s koxem kdyz uzivam ten citalec?Jinak jsem mela kox asi 3x v minulosti, ale to jsem nemela AD. dik moc

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Jakákoli kombinace psychotropních látek s antidepresivy, pokud se nejedná o léky předepsané lékařem v kombinaci k antidepresivům, je potenciálně nebezpečná. A to nejen po zdravotní stránce, ale také po té psychické. Vzhledem k tomu, že nikdy nevíte, co droga obsahuje za nejrůznější příměsi, může se Vám stát, že v souvislosti s tím, že obsahuje příměsi jako jsou rozdrcené léky nebo že to, co jste koupil/a jako kokain, může být něco úplně jiného, tak bych Vás chtěla upozornit na to, že se vystavujete riziku rozvoje serotoninového syndromu, který může být život ohrožující. Výrobci léku Citalec upozorňují také na možné interakce s dalšími psychotropními léky (léky proti bolesti, neuroleptika, antiepileptika). Pokud berete antidepresiva, tak jste zřejmě prožila stavy, které jsou velmi nepříjemné a jistě nechcete, aby se taková depresivní ataka opakovala. Nevím, jak se v současnosti cítíte a co Vás vede k tomu, že máte potřebu užít kokain. Možná by stálo za to popřemýšlet o tom, jestli by nebyla potřeba změna medikace, která by Vám třeba více vyhovovala nebo zkusila nějakou formu psychoterapie, aby se Vám ulevilo. Myslím, že pokud jste užila kokain 3 x a to v době před rokem a půl, tedy se ani předtím nejednalo o nějaké pravidelné užívání nebo závislost, že opravdu není jediný důvod riskovat návrat potíží, kvůli kterým berete antidepresiva a potenciálně i jiné potíže, jako je právě třeba rozvoj závislosti. Kokain patří mezi stimulační drogy, které depresivní a úzkostné stavy potencují. Zvažte to.