anonym
dobry den, do kolika dnu mi z moce minimalne a maximalne zjisti kokain a ci se da zjistit z moce i kdyz testy jsou na pervitin,MDMA,marihuanu? a jeste bych se zeptala, slisela jsem ze kdyz nekdo uziva pervitin a potom si da kokain tak mu to nic neudela(stavy), tak bych bila rada kdyby ste mi mohli rict otem neco jak to vlastne doopravdy je a muze se mi neco stat kdyz jeden den dam kokain a na druhy den pervitin, nebo po odezneni stavu s kokainu dam v ten den i pervitin? a u kazdyho je prvy stav s kokainu taky jak pisete v rubrice kokain?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Užití kokainu se dá zjistit z moči i z krve velice krátce, detekce z moči je možná od 12 do 24 hodin po užití, detekce z krve je možná do 24 hodin po užití. Pokud jde o test, který má zjistit přítomnost THC, MDMA a pervitinu, tak samozřejmě neprokáže užití kokainu ani užití kokainu neovlivní výsledky testu v jiné kolonce (nezpůsobí např. pozitivitu u pervitinu nebo MDMA). Ohledně toho užití kokainu a pervitinu - myslím, že je to míněno tak, že pokud je člověk zvyklý užívat pervitin, který má poměrně razantní účinek, tak že se mu stavy na kokainu, jehož účinek je trochu jemnější, zdají nevýrazné a slabé. Jinak - kombinace drog se stimulačním účinkem není moc vhodná hlavně z toho důvodu, že jak perivitin, tak kokain jsou výraznou zátěží pro kardiovaskulární systém (srdce a cévy). Každá droga sama o sobě zvyšuje riziko srdečního selhání, potíží s krevním oběhem atd. V kombinaci se tyto účinky samozřejmě ještě výrazně prohlubují. Pro psychický stav taky není dlouhodobá intoxikace stimulačními drogami zrovna ideální - řekla bych, že riziko vzniku nějakých potíží je také nezanedbatelné (jedná se hlavně je úzkostné nebo psychotické stavy). Krom toho, pokud drogy (ať už jednotlivě nebo v kombinaci), budete užívat pravidelně, vystavujete se pochopitelně rozvoji závislosti... Co se týče prvního užití kokainu - pro řadu lidí může být tato zkušenost spíše nepříjemná, ale nemusí to tak samozřejmě být vždy. Kdybyste měla nějaké další dotazy, napište. A buďte na sebe opatrná.