pervitin
zuzana
muj pritel bere pervitin priblizne rok. Stale si nepripousti zavislost. Tresou se mu ruce, je vztahovacny, boli ho klouby, navic ma vrozenou srdecni vadu.ale tvrdi toto: Nemám problém s drogami. Nepotřebuji léčení! Beru je na uvolnění. Jsem po nich kreativnější, víc přemýšlím, napadají mě úžasné věci, dokážu komunikovat s lidmi (myslí si, že jsem inteligentní a zábavný), zbavují mě na okamžik mých depresí... Nejsem na nich závislý. Kdyby ano, neměl bych práci, přátele, musel bych krást . Odesel ode me a nasel jsi nove zname, ale citi, ze to takhle nemusi ustat a chce se vratit. Mam mu davat ultimata? Co mam delat? Jak ho prinutit, aby si uvedomil, ze ma problem a chtel s tim neco delat? Dekuju, zuzana

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, ultimáta nejsou k ničemu, pokud je nedokážete dodržet. Tedy pokud dáte na výběr "já, nebo drogy", při prvním užití drogy byste se s ním měla rozejít natrvalo. Opravdu to dokážete? A co je to za dospělý vztah, když budete každý den přemýšlet, jestli si náhodou nedal pervitin a jestli mu máte věřit? Že má problém mu nejlépe dáte najevo právě tím, že se s ním znovu nedáte dohromady. Ale v podstatě je to jen na něm, kdy mu to dojde. Kdy zjistí, že kamarádi, které má díky pervitinu, nejsou ve skutečnosti kamarádi ale drogoví známí, že deprese se mnohem účiněji řeší antidepresivy a terapií než pervitinem apod. Takže co máte dělat se budete muset rozhodnout sama, jen dobře zvažte, co všechno Vás se závislým člověkem čeká...