rada pro rodiče
Nikki
Prosím poraďte nám,dcera odešla z domova,máme podezření,že bere drogy,zanechala nám vzkaz,ať jí nehledáme,že má kde být a bude v pořádku,za měsíc jí bude 17 let ,týden už nenavštěvuje školu.Co můžeme pro ni udělat a jaké máme možnosti v této situaci?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel z Váš dotaz je příliš stručný, abych Vám mohla poskytnout nějakou úplně konkrétní odpověď. Nevím, zda jste kontaktovali policii - dcera přece jen není plnoletá a asi by to bylo vhodné. Nevím, zda jste v kontaktu s nějakou odbornou institucí, kde byste mohli problém zkonzultovat a poradit se o nejlepším řešení. Když mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla někoho z kolegů doporučit - řešit takovouto situaci přes internet není asi úplně efektivní a jistě by Vám pomohl lépe osobní kontakt, kde byste mohli zjistit potřebné informace a získat nějakou odbornou podporu. Pokud jste z Prahy, je možné se obrátit na občanské sdružení ANIMA, kde pracují s rodinami uživatelů drog, nebo na občanské sdružení Prev-Centrum, kde je poradna pro mládež a rodinu a zaměřují se na drogovou problematiku. Více podrobností včetně kontaktů najdete na www.anima-os.cz a na www.prevcentrum.cz. Řadu užitečných informací pro rodiče dětí, které mají problém s drogami, je např. na www.odrogach.cz. Zatím držím palce a ozvěte se.