Co dál...
nešťastná
Dobrý den, mám syna 27 let, asi 5 let je na pervitinu, nyní je 6 týdnů na léčení.Celou dobu s malými přestávkami byl zaměstnán. V loňském prosinci začal marodit a v práci dal výpověď s tím, že odjede do anglie(aby se dostal od kamarádů "feťáků"). V Anglii byl asi týden a pak přijel domů s výmluvou, že agentura nedodržela co slíbila. Pak byl na pracovní úřadě, začal grát automaty, nadělal dluhy. Má svou domácnost, kde byl se svojí přítelkyní, s kterou má tříletého syna. S přítelkyní si nerozumí, ale stále se k sobě vrací (údajně kvůli jejich malému synovi), nyní se odstěhovala k rodičům. Říkal, že po skončení léčení se nechce vrátit domů (má svůj domek). Je ale dost nesamostatný, takže si myslím, že si sám nic jiného nesežene a vrátí se opět domů (a také kvůli dítěti). Říkala jsem mu, aby ještě absolovoval nějakou komunitu, on odmítá, že to není pro něho, že to nepotřebuje. Já osobně si myslím, že návrat domů, je pro něj rizikové prostředí. Jeho hlavním problémem je, že neumí říkat ne a doma má známé jenom "feťáky". Poraďte, prosím co je nejlepší a zda a jak mu mám pomoci.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že je načase, aby se s celou situací popral sám. Vy mu můžete být k dispozici, pokud s Vámi např. bude chtít něco řešit z léčby, materiálně byste mu ale pomáhat neměla. Máte pravdu, že komunita by pro něj pravděpodobně byla dobrá volba, asi k tomu ale ještě nedospěl a potřebuje ještě nějaký čas zkoušet všechno možné, než třeba zjistí, že sám to nezvládne. Co se týče jeho návratu domů, pokud tam má syna a přítelkyni, a do budoucna s nimi chce žít, bude se muset naučit fungovat i vedle rizikových přátel a umět jim říct ne. Zkuste to tedy nechat na něm, pokud bude abstinovat, dejte mu spíše morální podporu, ale své rodinné a pracovní problémy ať se naučí řešit sám.