Zvláštní chování syna
Jitka
Dobrý den. Syn před zhruba 2 dny výrazně změnil chování. Přemýšlí nad smyslem života, píše si nesmyslné poznámky a zásady, jak se chovat a změnit. Dokonce si je psal celou noc místo spaní. Zapomíná, co chtěl před chvílí říct. Vždy jakoby nakousne nějakou myšlenku a pak ji zavrhne, s tím že je nesmysl. Přemýšlí, kdo jsou jeho praví kamarádi a hledá spiknutí proti němu samotnému. Je zpomalený, má rozšířené zorničky a na vše se ptá několikrát. Je psychicky labilní a dokonce několikrát brečel. Mám obavy, že užívá nějaké drogy. Mimimálně mám podezření na marihuanu, se kterou měl už dříve problém. Předem děkuji za odpověď a případné rady, jak dále postupovat nebo na koho se obrátit.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, takhle na dálku nelze říct, čím je změna chování Vašeho syna způsobena. Nevím, kolik mu je let, jak se choval do té doby, co vše se změnilo, jak Vám to vysvětluje apod. Navíc tato změna trvá pouhé dva dny ... Asi bych Vám doporučila na začátek trochu více trpělivosti. K tomu by bylo dobré si se synem promluvit - na rovinu se ho zeptejte, co se děje; mluvte o tom, jaké změny u něj pozorujete, ptejte se, jak tomu máte rozumět apod. Uvidíte. Možností je hodně. Možná ho nějaká událost donutila zabývat se podobnými otázkami, možná si čte nějakou literaturu, s někým se seznámil; možná experimentuje s drogami, možná se u něj začíná rozvíjet psychická porucha. Bohužel takhle brzo a na dálku se to jen těžko odhaduje. Určitě je ale dobré o problému mluvit, sledovat ho a následně hledat řešení (poradna, lékař...). Zatím Vás zdravím a držím palce, ať to dobře dopadne.