Destruktivni Kokainovy Vylet
ian
Dobry den. Predem, jsem si nikdy nemyslel, ze do Vasi rubriky budu kdykoliv prispivat, ale zivot je plny prekvapeni... No tak tedy k veci. Zhruba pred mesicem jsem na nejake party okusil kokain (asi dve cary za vecer). No a pak kazdy vikend byl ve stylu teto snehove aktivity, ale jiz bohuzel ne v takovem mnozstvi. Za posledni tri vikendy jsem uzil asi 10 gramu a nasledkem jsem se ocitnul v zivotnim, psychickem, vztahovem karambolu. Jedna se o to, ze moje chovani v noci znacne koliduje s mymi denimi povinnostmi (prace pro prestizni poradenskou spolecnost). Toto samo o sobe prispiva k velmi depresivnim stavum toxickeho razu. Pisi sem proto, ze citim, ze vseho ceho jsem dosahnul davam vsanc pro takovou stupiditu. Mozna pisi take proto, ze jsem si uvedomil, ze sam to zrejme nezvladnu a nejaka rada od odborniku by mohla byt tim spravnym voditkem. K teto nadmerne konzumaci koksu samozrjeme patri i nadmerna konzumace alkoholu. Vysledek jsou hrozny deliria, vypadky pameti a chovani zcela mimo kontext moralni struktury bezneho zivota. Toto cele dava moji altrnativni realitu do neprijeme ostreho kontrastu s hodnotami zivota na kterem mi moc zalezi, a ktery jaksi zapominam umet zit. Hrozne se pred sebou samym stydim a nejradsi bych ze sebe otekl, ale bohuzel to nelze a tak mi nezbyva nic nez si pochutnavat na plodech me demence... Chtel bych Vas poprosit o radu, jak se zachovat, co delat, s kym si promluvit?? Protoze ted to vnimam jasne, ale mam strach, ze prijde vikend a ja opet zapomenu kdo jsem a jak bych mohl dopadnout... Predem moc dekuji za radu...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, určitě je dobře, že jste napsal a nepodceňujete celou situaci podobně, jako to dělá mnoho víkendových uživatelů. Asi sám tušíte, že neexistuje jednoduchá rada, díky které byste najednou změnil bez problémů svůj navyklý víkendový program. Jde hodně o motivaci a o priority. Bylo by dobré s nějakým odborníkem osobně probrat Vaše motivy ke kokainovým povyražením, co Vám schází v běžném životě, co se tím snažíte nahradit nebo dohnat. Také důvody, proč s tím přestat a jak to udělat, by se Vám hledaly lépe za něčí pomoci. Rádi Vám doporučíme odbornou pomoc, jen napište přibližnou lokalitu.