drogy
Elis
Dobrý den, mám problém se svým přítelem, který užívá vnitrožilně p=ervitin již 4 roky. Můj přítel má rodinu, která se mu snaží pomoct, já osobně mu pomoc pořád nabízím, ale on nechce s užíváním drog přestat.byl již 2x odsouzen k trestu odnětí svobody za krádeže,ale pokaždé když se vrátí sklouzne k drogám zase. Svojí rodině dělá ze živoaa peklo, mě taky, neboť krade a chová se agresivně. prosím o radu co s ním když se nechce léčit, nechce přestat brát drogy a nestojí o naši pomoc. děkuji předem za radu.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, asi Vás moje rada moc nepotěší, ale nejspíš Vám nezbývá, než se starat o sebe, tzn. nenechat se ničit tím, že přítel bere drogy. To, že s ním zůstáváte a necháte si dělat ze života peklo, vlastně jeho užívání tolerujete. Jestli bude přítel brát drogy nebo ne, je jeho rozhodnutí. A má na něj právo. Stejně jako Vy máte právo se rozhodnout, jestli budete s někým, kdo bere drogy nebo ne. Jak vypadá život s člověkem, který drogy bere, víte dobře. Nezbývá Vám než rozmyslet se, jestli takový život chcete, nebo ne a pak podle toho začít jednat. Takové rozhodnutí nebývá snadné a chce to hodně odvahy. Můžete zatím příteli říct, co Vás trápí, jak se cítíte,jaké máte představy a plány; dát mu jasné hranice a těch se pak důsledně držet. Tzn. nevyhrožovat rozchodem, pokuď se s ním nerozejdete. Možná by Vám pomohlo popovídat si o celé situaci s někým osobně ... co Vy na to? S pozdravem, Gabriela Koryntová. PS: Jestli si chcete sama najít kontakt, podívejte se na www.drogy.net do sekce kontakty vpravo dole.