sevredol
chtěla bych se zeptat na lék sevredol, zdali pro člověka závislého na opiátech je to něco, co může jeho abstinenci vážně ohrozit a jestli se dá aplikovat nitrožilně. příbalový leták jsem četla

Odpověděl: Jakub Minařík
Jak jsem koukal, tak to obsahuje Morfium. takže abstinenci to ohrozí velmi zásadně, po jeho užití v jakékoli podobě prakticky přestáváte abstinovat. Nitrožilní aplikace není rozumná, nelze jí rozhodně doporučit. Může být i riziková, včetně rizika smrti. Aplikovat injekčně si jej ale asi můžete, to lze i s práškem do pečiva. Zde je rozdíl, že vzhledem k rozdílné biologické dostupnosti účinné látky při užití ústy a injekční aplikaci může dojít k předávkování, včetně předávkování s fatálními následky. Pokud abstinujete od opiátů a někdo vám tenhle lék předepsal, tak to s kolegou ještě proberte. Tenhle lék se píše na těžké bolesti a kolega k tomu měl jistě nějaký důvod.