co s tim?
kotatko
dobry den, obracim se na Vas s nazorem, ci radou co delat. Muj pritel kouri marihuanu. Z kraje, co jsme spolu chodili, tak obcas, nyni skoro po 4 letech kazdy den, o vikendu, ci s kamosi jointy.Jak dlouho muze takhle telo vydrzet? Kazdy vecer stejne schema, zahuji si a pak nevi, co by snedl, nezda se mi to, takhle se ladovat, jak to jde, do noci a pak jit spat. Co si o tom myslite? Bohuzel se to stalo pravidelnosti a me uz pomalu zacinaji dochazet sily a nervy, ze on sam se takhle nici. Zkousim to s nim po dobrem, ale zatim bez uspechu,porad doufam, ze ve svych 30 letech dostane rozum a bude chtit rodinu, ale zatim ne. Ma vliv "marihuany" i na sperma? Porad rika, ze kdyz budem chtit rodinu, ze bude muset "huleni" omezit. Nevim, pomalu prestavam verit, ze to tak nekdy bude :(. Sama uz na to nemam silu ... je tady nejaka rada, jak mu pomoci? Moc ho mam rada, ale tohle uz neni legrace, aspon ne pro me, pro dospelou zenu, ktera chce zivot jinym smerem ... dekuji za odpoved,

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás. Podle toho, co píšete, to vypadá, že přítel si užívá užívání marihuany, zatímco Vám to vadí. Nelíbí se Vám, že hulí skoro každý den, přejídá se, nestará se o své zdraví, nepřemýšlí o rodině a nemá pro tuto chvíli stejné cíle, jako Vy - tj. rodina, zodpovědnost apod. Vlastně máte s jeho hulením problémy Vy a ne on. Jestli bude hulit nebo ne, je jen a jen jeho rozhodnutí. I když se Vám to nebude líbit, možná bude s hulením pokračovat. Doporučila bych Vám si všechno promyslet a pak si s přítelelm promluvit. Můžete mu na rovinu a konkrétně říct o svých pocitech, obavách, plánech. Nemá cenu vyčítat, naléhat, vydírat a vyhrožovat ničím, co nedodržíte. Buďte konkrétní a mluvte o sobě. Je jen na Vás, jestli budete s někým, kdo takhle hulí ...Jestli se rozhodnete nebýt s někým, kdo takto užívá, řekněte mu to. Ale pak buďte důsledná a dodržte to. Jinak nemá takové rozhodnutí žádnou váhu. Nemusíte se však rovnou rozcházet - můžete se dohodnout na pravidlech, za jakých spolu budete dál (různé varianty omezování hulení, odstěhování, vídání se jen tehdy, nebude-li pod vlivem); nebo mu můžete dát časový limit, do kdy musí s hulením skončit. Jistě přijdete i na další varianty. Jestli to však bude jenom Vaše ultimátum a ne společné rozhodnutí, můžete se dostat do situace, kdy budete přítele neustále kontrolovat. Budete pak tak trochu v roli rodiče, na místo partnerky. Dělat taková rozhodnutí není snadné a tak bych se nedivila, kdyby se Vám do toho nechtělo. Ne každý má tolik odvahy, aby podobné situace řešil. Někdy je prostě jednodušší se s tím smířit a nic neřešit. Takže Vám přeju hodně odvahy a trpělivosti. S pozdravem, Gabriela Koryntová.