kombinace
radas
Beru pravidelně antidepresivum Apo Parox...chci se zeptat jestli je to nebezpečné v kombinaci s pervitinem??dam si sice tak jednou za tři měsíce ale mám strach aby mě to nezabilo v kombinaci s antidepresivy....prosim o odpověd

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Váš předchozí dotaz jsem chtěla přenechat kolegovi psychiatrovi Jakubovi Minaříkovi, který také odpovídá do této poradny, odpověděl by Vám jistě podrobněji. Nicméně - jakákoli kombinace psychotropních látek s antidepresivy, pokud se nejedná o léky předepsané lékařem v kombinaci k antidepresivům, je potenciálně nebezpečná. A to nejen po zdravotní stránce, ale také po té psychické. Vzhledem k tomu, že nikdy nevíte, co pouliční pervitin obsahuje za nejrůznější příměsi, může se Vám stát, že v souvislosti s tím, že obsahuje příměsi jako jsou rozdrcené léky nebo že to, co jste koupil/a jako pervitin, může být meziprodukt výroby, tak bych Vás chtěla upozornit na to, že se vystavujete riziku rozvoje serotoninového syndromu, který může být život ohrožující. A na serotoninový syndrom výrobci Vašeho léku upozorňují s tím, že může nastat, pokud se Apo Parox užívá v kombinaci s dalšími serotonergními a/nebo neuroleptickými léky. Pokud berete antidepresiva, tak jste zřejmě prožila stavy, které jsou velmi nepříjemné a jistě nechcete, aby se taková depresivní ataka opakovala. Tím, že užijete pervitin, který má poměrně razantní účinek, se můžete dostat poměrně rychle do blázince. Nevím, jak se v současnosti cítíte a co Vás vede k tomu, že máte potřebu užít pervitin. Možná by stálo za to popřemýšlet o tom, jestli by nebyla potřeba změna medikace, která by Vám třeba více vyhovovala nebo zkusila nějakou formu psychoterapie, aby se Vám ulevilo. Myslím, že řešit nějaké potíže nebo pocity, které v této chvíli prožíváte, pervitinem, je spíš cesta do pekel. Zvažte to.