Radka
Dobrý den, jsem zdravotní sestra a nyní jsem nastoupila do léčebny jako zaměstnanec. Potkala jsem zde svou lásku, s kterou jsem se neviděla deset let. Dnes je alkoholik, který nepije denně, ale má období abstinence a období opilosti, problém si uvědomuje, ale nechce absolvovat ústavní léčbu, zatím není ve stavu, který by to dovoloval - interní problémy-dekompenzace TK,elevace jaterních testů a další somatické problémy související s dávkami alkoholu. Dnes jsme jeho stav probírali a já si myslím, že by byla nutná léčba za hospitalizace v léčebně, ale on odmítá, musí chtít sám a dobrovolně ji podstoupit. Chci mu pomoci tak se Vás dovoluji zeptat do jaké míry jsou zkušenosti s ambulantní léčbou a může být do této léčby být vtažen i partner jako motivační činitel a psychická podpora. Lze se na ambulantní odborníky obrátit prostřednictvím praktického lékaře, nebo vyhledat pomoc přímo děkuji za radu

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, ambulantní léčba závislých na alkoholu je regulérní složkou systému léčby a myslím že je i celkem účinná (pravda, naše sdružení s alkoholiky nepracuje a tak jde spíše o informace z literatury a doslechu). Obrátit se na AT poradnu lze myslím i bez praktického lékaře. Partner bývá dobrou motivací, i když nesmí zůstat tou jedinou. Jistě může být velkou oporou. Ve Vašem případě bude ale určitě třeba určit jasné hranice kde jste partnerem a kde odborníkem, což bude asi dost obtížné. Proto by bylo lepší aby se partner léčil jinde než na Vašem pracovišti (pokud tedy ambulantní kontakt také nabízíte).