líky
Zdravím Vás,nevím přesně,jak dotaz zformulovat,ale snad si porozumíme.. Mám jednu kamarádku,která již před rokem mela problemy s pervitinem.Začla vlastne nejakymi prašky,a pak si píchala pervitin do žíli.. dostala ji z toho rodina,a pak už byla v pořádku.. Měla ted dokonce moc milého přítele.. Ale z niceho nic se sebrala ze svého mesta,a odjela jinam (za drogama).Ted "přežívá" ve městě,kde bydlím já,a vrátila se k pervitinu.Zase si to píchá.Vypadá hrozne,je vyhublá..proste vypada strasne..prespava ve vlacich,nebo na bytech u fetaku..Kdyz odjela,napsala mamince sms,že je v pořádku,má kde bydlet,má co jíst,atd.. Byla tu za ní její sestra,a té řekla,že bydlí u chlapíka na byte,ze tam ma televizi,playstation..... proste lhala...Vsichni z jeji rodiny a přátel jsou z ní zoufalí,a pořád doufají,že se vrátí.. ona na otázku kdy se vrátí domu odpovídá,že asi nikdy,že jí tam nikdo nechápe... Poradte mi prosim,jak se k ni mam chovat,kdyz s ni budu mluvit...Mám o ni strach,jestli se do pul roka nevzpamatuje,tak skonci nekde v bordelu...Rekla o sobe sestre,ze pujde na leceni,ale az bude uplne v píči... Co myslíte,že od toho čeká??Vzala to za špatný konec.....Děkuji za odpoved.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, bohužel nemůžete za ni dělat nic, dokud ona sama nebude chtít něco změnit. Bylo by dobré dát jí jasně najevo, že při ní budete stát, až se rozhodně pro změnu, bude se chtít léčit, přestat s drogami. Do té doby ale nemá smysl snažit se za ni. Budete z toho akorát vysílená a zklamaná a ničeho nedosáhnete. Jestliže se rozhodla, že chce spadnout až na úplné dno, je to její volba, i když je to samozřejmě bolestivé pro všechny, kdo ji máte rádi. Někteří lidé to tak ale potřebují. Dejte jí tedy najevo, že Vás neztrácí, jen dočasně není co byste jí nabídla. Až bude mít zájem, může se na Vás obrátit.