johny
dobry den chtel bych se zeptat jestly je mozne ze alkohol a mariuhana ovlivnuje moji rec?posledni rok se zakoktavam...jinak je mi 20 a posledni dobou hodne piji alkohol a hulim...alkohol 4-6 v tydnu...driv sem nemel vubec problemy s mluvou ale posledni rok se fakt nejak zakoktavam a docela mi to vadi...kam se mam obratit pro pripadnou pomoc???dekuji za odpoved

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, možné to je, i když to není úplně klasický pžíznak častého užívání alkoholu a marihuany. Obojí ale zpomaluje psychomotorické tempo a může se stát, že se Vám hůře vybavují slova a tvoří věty a tím pádem se zakoktáváte. Ideálním řešením by tedy bylo pití a kouření výrazně omezit, když ne nechat úplně. Uvidíte, jestli se stav zlepší. Musíte ale pro výsledek nějakou dobu - pár týdnů - počkat, až se stabilizujete a budete se cítit dobře, pak by se mělo i koktání zlepšit.