Dandy
Dobrý den, nějaký čas cca 2 měsíce jsem užíval Asentru a nedávno jsem ji sám vysadil. Vrací se mi, divné pocity - posledně po více kávách za den (cca 3-4) pocit dušnosti a zvýšeného tlaku. Připomíná to flashbacky, které jsem v minulosti míval. I když abstinuji, stavy jsou nepříjemné, lechtá mě na prsou, občas někde škubne, zabollí, mám strach ze selhání srdce, prakticky každý den. Vím, že kofein může tyhle stavy přihodit, ale byly časy, kdy jsem už kávu pil normálně a vše bylo v pořádku! Moje tělo je teď nevyzpytatelné a na věci reaguje nepředvídatelně. Někdy mám pocit, že to se mnou švihne, ale za chvíli to přejde. Mám bojovat a nepřipouštět si to, nebo znovu Asentru brát? Už dva dny za sebou se necítím dobře, vždy trochu pomůže Neurol, ale vím, že to taky není nejlepší volba. Ohrožují ty stavy můj život? Mám se pro jistotu medikovat? Děkuji za odpověď. Dandy

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, rozhodně byste se takhle neměl medikovat sám, ani si sám léky vysazovat. Dostal jste Asentru z určitého důvodu a jak je vidět, ještě ten důvod úplně nepominul. Vaše stavy jsou pravděpodobně spíše psychického rázu a často se podobně objevují u lidí, kteří dlouho kouří marihuanu nebo užívají jiné halucinogeny. Rozhodně dál neexperimentujte s tím, co Vám zrovna pomůže a co ne a zajděte za psychiatrem, který Vám Asentru předepsal a poraďte se s ním, jak dál. Pokud už léky nechcete brát, domluvte se s ním na vysazení, ale pod jeho dohledem a podle jeho rad.