jen technická k předešlému dotazu
anonym
To je výborná rada "netrápit se tím, co nemůžu změnit". Pokud člověk není citově angažován, tak se to výborně radí. Ale ono to takhle racionálně tomu, kdo je citově angažován nejde. A i když to mám racionálně srovnaný, tak emocionální část je na tom jinak.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Víte, ono je dost těžké poskytnout nějakou účinnou a konkrétní odpověď takto přes internet. Naše možnosti jsou poměrně omezené a samozřejmě může dojít v tomto písemném kontaktu k nějakým nedorozuměním. To, co jsem napsala na závěr odpovědi na předchozí dotaz, znělo "zkuste se netrápit tím, co nemůžete změnit", což jsem nevnímala tak striktně, jak to vnímáte Vy a navíc se jedná úryvek jedné věty z celé odpovědi. Každý má zkušenost s tím, že je citově nagažovaný ve věcech, které má racionálně srovnané a stejně mu to v emocionálním zmatku moc nepomůže, včetně mě a mých kolegů. Spíš jde o to snažit si to nějak uspořádat, případně vyhledat nějakou odbornou pomoc osobně, někomu se s tím svěřit, snažit se určit si priority, kam až zajdu a kam už ne. To, co jsem napsala, neznamená, že nerozumím tomu, že je to těžké. Možná byste mi mohl/a napsat, proč ve Vás ta odpověď vyvolala takovou reakci, abychom si líp porozuměly/i. Nejspíš je něco, co trápí Vás a asi je to podobný příběh...