Psychóza nebo schizofrenie...
Elis
Dobrý den, už jsem vám sem jednou psala a dobře jste mi poradili, moc děkuji, teď mám bohužel ještě jeden dotaz. Jak se dá rozeznat toxická psychóza od schizofrenie? Přítelovi tvrdí doktorka, že má toxickou psychózu a ne schizofrenii, ale jemu se to jaksi pořád nezdá...Schizofrenií je prý více typů a neprojevují se jen agresivitou.Přítel je spíše klidný a hodný a agresivní nikdy nebyl.Bral zyprexu a rivotril, ty už nebere a teď bere chloroprotyxen. Nedávno měl takový hrozný úzkostný stav a taky flashback,ale drogu už si nikdy nevezme!! Ty jeho nálady jsou v poslední době horší a horší,ale za měsíc by ho měli propustit z psychiatrické léčebny a on chce ještě jít na doléčovací kůru do Jemnice. Opravdu se moc snaží. Myslíte, že to zvládne?Že už se k drogám skutečně nevrátí? A je to velmi špatné, ale bral 5 let pervitin... :(( Za jak dlouho se tělo zbaví zcela úplně této drogy a přestanou ty hrozné flashbacky?? jaké to může zanechat následky? Dá se úplně zbavit té toxické psychózy??Jestli jsem některý dotaz formulovala špatně, tak se omlouvám. Prosím odpovězte mi, na co budete moct. Mockrát vám děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, toxická psychóza je na rozdíl od schizofrenie přímým následkem užívání drog a měla by odeznít do cca 6 týdnů po posledním užití drogy. Občas se stává, že pozvolna přejde v psychotické onemocnění, které není toxického původu. tedy že příznaky pokračují podobně, ale už nejde o krátkodobou záležitost. Netroufnu si rozhodně na dálku hádat diagnózu, věřím, že pokud psychiatra v léčebně určila jako diagnózu toxickou psychózu, má k tomu své důvody. Pomocí terapie a léků se ale dá zvládnout i to, dokonce o dost lépe než schizofrenie. Jestli přítel dokáže nebrat opravdu záleží jen a jen na něm a nemá smysl hádat jestli to vyjde, nebo ne. Tělo se pervitinu zbaví už zhruba za týden, ale flashbacky jsou věcí psychiky a mozu a mohou se objevit klidně i po roce. Měly by být ale čím dál vzácnější. Co se týče následků, neměly by flashbacky trvale poškodit v organismu nic, jsou ale nepříjemným náporem na psychiku a mohou vyvolávat chutě.