Cigarety
Ano8ny9m
Dobrý den,už tak dva roky kouřím,je mi 14 a 1/2 a docela mi to pomáhá na nálady,deprese a tak ale poslední dobou se to nějak vymyká z kontroly a kouřím tak 7 cigaret denně. Je nějaká možnost přestat kouřit v komunitě kde kouří každý druhý? Přemýšlel jsem o prázdninách ale furt mi nějak přijde že to nemá cenu a po 2 letech kouření mám plíce tak na ho*no že to je prostě na nic. Poradíte mi prosím? Děkuji moc.

Odpověděl: Bára Orlíková
Naše poradna se zaměřuje spíše na problematiku nelegálních drog. Mohu Vám posyktnout tyto odkazy na stránky, kde se přímo zabývají kouřením tabáku, např. Centrum léčby závislosti na tabáku http://www.prestantekourit.cz, na jejichž stránkách najdete i webovou poradnu a kontakt na telefonickou linku. Na tomto webu (Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti) http://www.drogy-info.cz/index.php/dotaznik/view?did=1 najdete kromě jiného i dotazník - škálu pro určení závažnosti závislosti na cigaretách. Myslím, že v tuto chvíli na tom sice nejste nejlépe - kouříte dva roky a zvyšujete počet cigaret, nicméně to nepovažuji za neřešitelnou tragédii a nemyslím, že byste měl plíce nanic a že by to už nestálo za to přestat. Chápu, že je těžké přestat, pokud se pohybujete v partě, kde polovina lidí kouří - na druhou stranu, takhle to v české společnosti je. Pořád se budete pohybovat mezi lidmi, z nichž část bude kouřit. Výhodou je, že ta druhá polovina nekouří... :) Vždycky je lepší přestat dříve, než později, kdy problém bude závažnější a bude to pro Vás obtížnější. Přeji hodně štěstí.