Pervitin
Diablo
mam podezreni ze moje pritelkine bere pervitin chtel jsem aby sla na test, dnes tam byla udajne ji ho delali z moci a výsledek byl za 15 minut zaver negativní, je takovej test mozni udelt za 15 minut?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nevím, jestli Vašemu dotazu dobře rozumím. Zkuste mi napsat, proč máte podezření, že přítelkyně bere pervitin, kde přítelkyně na testu byla, zda jste viděl závěr vyšetření na nějakém papíře, či Vám přítelkyně pouze oznámila, že byl test negativní... Existují orientační testy ze vzorku moči, kde se dá výsledek zjistit za velmi krátkou dobu. Pokud absolvovala takový test, mohl být hotový za několik minut. Takové testy mohou mít k dispozici některá zařízení pro uživatele drog (např. kontaktní centra). Ovšem laboratoře takové testy nepoužívají a dělají složitější vyšetření, které jistě zabere delší dobu (obyčejně tato vyšetření také provádí ze vzorku moči, nikoli z krve). Jde také o to, že pervitin se dá detekovat z moči pouze nějakou dobu, obvykle cca týden od posledního užití, takže pokud je test negativní, nedozvíte se, zda přítelkyně drogy nikdy nebrala nebo zda si je nevzala pouze v posledním týdnu nebo čtrnácti dnech. Také nevím, co máte v plánu udělat s výsledkem - co byste dělal, kdyby test vyšel pozitivní? Když mi o té situaci napíšete víc, mohu Vám poskytnout konkrétnější odpověď a také bychom si mohli říct, jaký by byl v takovém případě nejlepší postup. Zatím přeji hodně štěstí.